סערה • ביקורת חריפה ב'עדה החרדית' על הגאב"ד הגרי"ט וייס

ארי וידר 1 Comment on סערה • ביקורת חריפה ב'עדה החרדית' על הגאב"ד הגרי"ט וייס
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס נפגש בשבוע שעבר עם סגן ראש עיריית ירושלים חיים אפשטיין ועורר את זעמם של הגורמים המילטנטיים מבין פלגי העדה החרדית.

כידוע, העדה החרדית דוגלת בהתבדלות מוחלטת משלטונות המדינה, והגאב"ד הרב וייס אף נחשב יחסית לגורם שאינו מתון בנושא. אם עד עתה נפגשו ראשי העדה החרדית עם נציגים המזוהים עם שלטונות המדינה רק במקרים חריגים למשל על מנת להביא לשחרור עצורים וכדומה, הרי שהפגישה עם סגן ראש העיר אפשטיין שסוקרה בהרחבה בביטאון הפלס, נחשב יחסית לדבר חריג.

גורמים בעדה החרדית השמיעו ביקורת נוקבת על התופעה ה'חדשה והמוזרה' כלשונם – "פגישות של רבני העדה עם חברי כנסת או חברי העירייה היו עד היום חזון בלתי אפשרי, והנה פתאום אותם אנשים שה'עדה' לחמה כנגדם, מקבלים ביקור של כבוד, תמיכה וחיבוק דווקא מגאב"ד העדה החרדית". אמרו.

עוד הוסיפו גורמים בעדה החרדית כי רק לפני תקופה כאשר התנהל וויכוח ב'עדה החרדית' האם להתיר את ההשתתפות בבחירות בבית שמש לרגל גורליות עתידה של העיר שעמדה על כף המאוזנים, יצאה הוראה מביתו של הגאב"ד לאסור על השתתפות בבחירות בעיירה על אף נחיצות העניין – וזאת רק כדי להתנתק מכל שייכות גם מהרשויות המוניציפליות, אולם לפתע מקבל הגאב"ד בביתו לביקור מתוקשר את ראשי סיעת עץ בעירית ירושלים.

עם זאת, גורמים בפלגים המתונים בעדה החרדית הודפים את הביקורת ואומרים "זה לא פעם ראשונה שבעדה החרדית נפגשים עם נציגי ציבור חרדיים ואין זה אומר דבר וחצי דבר".

unnamed (4)



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    השערה: הביקור נועד, א'. להכתרת הגרי"ט וייס כ"גאב"ד ירושלים" במקום התואר המקובל "גאב"ד העדה החרדית" (כמובן ע"י מקורבי הרב ולא ע"י הרב עצמו חלילה). ב'. להביא לתמיכת גופים קיצוניים בחו"ל לתמיכה כספית בעיתון השרוי במצב כספי קשה. ג' (זה קשור להגר"מ שטרנבוך והשתיקה יפה נכון לעכשיו)